druginfo forum

https://http://users.pandora.be/druginfo/
F
francis 02/05/2005 19:57
213.118.254*

legalisatie drugs

Waarom worden hier alleen de negatieve kanten van drugs benadrukt?

Als je de juiste drugs kiest kunnen ze je veel inzichten geven in je leven en krijg je een heel ander gebruiks patroon.

Ik ben voor de legalisatie van geest-verruimde drugs zoals: wiet, LSD, paddestoelen en DMT, de tripmiddelen dus.

Ook geestvernauwende drugs zullen we moeten legaliseren om 't illegale circuit onderuit te halen.

En voor echte objectieve informatie over drugs moet je 'ns kijken op www.erowid.org

Francis

ps. reacties altijd welkom

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

D
Dagmar 10/06/2005 14:16
81.82.11.*
Francis,

Het is een beetje raar voor mij om dezelfde naam neer te schrijven als mijn broer die op 28/05/'05 op 30 jarige leeftijd overleden is.

Weet je wat je eens moet doen, misschien een jaartje zoveel mogelijk fam. opvolgen waar iemand is die zoals jij het noemt de "geest-verruimde drugs" neemt. Je weet dus wel totaal niet waarover je praat.

Dagmar

B
Bert 27/06/2005 13:00
213.148.241*
Er moet een verschil gemaakt worden tussen soft en hard. Hard drugs is troep, verslavend en slopend. Het maakt je kapot, niets meer en niets minder. Alcohol is helaas ook een Hardrug. Je schrikt misschien maar er zijn 600.000 alcoholisten en 60.000 hardrug verslaafden.

Softdrugs (hasj, weed) is vele malen minder schadelijk en verslavend. Al blijft het niet goed om het elke dag te gebruiken

Trek je conclusie

J
jelle. 18/11/2005 20:51
82.157.24.*
haha, jij bent een lachertje francis. Jij hebt een verkeerd zicht op * geest verruimende drugs*.
van paddo's en lsd kan je behoorlijk veel geestelijke schade oplopen.
Ikzelf ben een keer fout gegaan van paddo's en dat was echt geen pretje, en ja ik heb nog steeds last van die bad trip, veel mensen kunnen niet tegen dat soort dugs. Ga eens in een psychiatrische inrichting kijken hoeveel mensen daar zijn beland door middel van LSD.
buiten dat is het goed dat soft drugs is gedoogd is. Hierdoor word het middel bekend en weet men waar men het over heeft. LSD en paddo's zijn geen middelen om te legaliseren daar is het te *geest verruimend voor* of hoe je dat ook wilt noemen.

X
X 11/10/2006 06:28
87.209.79.*
Mensen die drug vereren zijn Ego tripers en zielig en beseffe niet wat naam DRUGS betekend, en is te begrijpe omdat hier door bijna niemand eerlijk over gepraat word, het is of negatief of positief etc etc, ja drug kan leker zijn maar is meer iets hoe ze het maybe 1000 jaar geleden dede 1x per jaar ofzo en dan kan het nog klote uitpake vooral met LSD, denk dat jij Francis nooit meegemaakt hebt zelf of een ander met een bad trip en geloof me die is voor eeuwig bad voor die persoon in 90% van gevallen, kep zelf wel eens paddos gebruikt met maten dus telkens klein stukje opete en heb er zelf alleen leuke ervaringen mee maar kep ook vrienden meegemaakt dat het dus verkeerd uitpakte en geloof me das al 10 jaar gelede en ze zijn er nog niet uit hun leve is gewoon doodleuk naar de KLOTE! en wat is de reden dat men drug gebruikt? INCL ALCOHOL NR 1 HARDDRUGS, men gebruik het omdat men niet gelukkig is, nu denk je maybe, lol wat een zielepoot, je ben pas zielig wanneer je dit allemaal nodig heb om het naar je zin te hebbe, denk daar maar eens over als je het lef heb, anders doe als mijn help je leve naar de klote en start met je 16met weath, met 23e coke en eindig probeer te stoppe met 30e en door hard konoke raak je ervanaf met je 37e, nou man echt vet kicke zeg, of realistisch, dus gewoon een kut leve ervan make??? succes, en hoop dat je er over nadenkt want praat geen bullshit bro
mazell X

V
verf. 09/01/2007 02:28
81.165.43.*
Van de miljoenen die drugs gebruiken zijn er,duizenden probleemgebruikers. Mijn ervaring is dat achter het problematisch gebruik, ernstige psychologische problemen schuil gaan. Meestal veroorzaakt door de enorme, snelle veranderingen die onze samenleving ondergaat. Een van die veranderingen is de gemakkelijke bereikbaarheid van alle soorten producten zoals drugs. De politiek heeft daar nog geen oplossing voor gevonden. Meerstal denkt men (al 45 jaar ) dat er door repressie, en nog hardere repressie het probleem zal oplossen. Velen die om repressie roepen zijn slachtoffer geworden van een probleem gebruiker Verzwijgen is nog zo een mislukte oplossing. Drugs zijn er en ze zullen niet weg gaan. De enige oplossing , volgens mij, is een betere opvang van mensen met psychologische problemen. Investeren in humane hulp aan diegenen die het kwetsbaarste zijn in onze samenleving. Moesten de miljarden die nu voor repressie gebruikt worden. In psychologische hulp worden gestopt dan ben ik zeker dat er veel minder probleemgebruikers zouden zijn. Ik begrijp de mensen die op dit forum help zoeken voor zichzelf of voor een geliefde die ze zien ten onder gaan aan problematisch drug gebruik. Ik heb mijn broer na 22 jaar zwaar druggebruik zien sterven , evenals mijn beste vriend. Er was geen opvang er waren geen dokters , geen therapeuten. Er was alleen repressie, stigmatisatie, en angst. Van zieke mensen worden criminelen gemaakt. En een heleboel achterlijke conservatieven die hun kop in het zand staken/steken. Zelf heb ik na 20 jaar alcoholgebruik afgekikt met cannabis, mijn gebruik is nu nog nu en dan een joint. Het heeft me 15 jaar gekost om van de alcohol af te geraken . Voor mij de lusten niet meer de lasten.. Laat de politiek als eerste stap beginnen met de legalisatie van cannabis. Niet morgen maar nu. Nu worden cannabis gebruikers verplicht hun waar te gaan kopen, en zitten in dezelfde cellen, op plaatsen waar zwaar verslavende producten worden aangeboden. Voor dat zijn er politiekers met moed nodig niet om den diksten te hebben, of de grootste mond, maar om oplossingen te zoeken waar miljoenen mee gebaat zijn

Twee broers

De ene broer rookte op tijd en stoned een joint, dronk wel eens een glas, braakte soms een nacht.

De tweede broer niet. Hij was een universitair, kwam er altijd netjes voor, leefde drugloos, clean. Nadat de tweede broer slaagde voor een stressy universitair examen, verbrak zijn vriendin hun relatie. De tweede broer reed zijn nette, zeer verzorgde auto met hoge snelheid te pletter tegen een pijler van de autostrade. De eerste broer, dacht ik, zou een joint hebben gerookt, een glas hebben gedronken, een paar nachten hebben gebraakt. De tweede broer had niks om zijn pijn te verdoven. In de zuiverheid van zijn gedachten was er voor hem alleen maar de pijn. De afschuwelijke verschrikkelijke gedachten van een jongeman, de pijn van een verloren liefde waar hij alles voor deed.

In de zuiverheid van zijn gedachten was de pijn alleen te verdoven met de snelheid van zijn wagen. Tot opeens, in een flits in zijn gedachten in die nette eenzame auto, de pijn zó erg werd dat in een nanoseconde die gedachte aan een verdoving alleen mogelijk bleek door een einde te maken aan de gedachte. Een einde dat hij doelbewust, zeer geleerd, realiseerde.

Ik dacht, de eerste broer zou zeker een joint hebben gerookt, een pint hebben gedronken, een tijdje hebben genachtbraakt. Om dan na enige tijd terug te ontwaken en door te gaan.

V
verf. 09/01/2007 02:33
81.165.43.*

Stel je eens voor dat je in deze hete zomer ergens op een leuk terrasje aan de staatkant een portootje zit te drinken.

Stel je eens voor dat opeens een Rijkswacht GTI voorbij komt gezoefd. stel je voor dat die auto met een beangstigend geluid omdraait met een hoger dan normale snelheid op je tafeltje toesnelt. De ambtenaar vraagt wat je daar doet, waarna je, lichtjes bleek geworden, antwoord dat je een portootje drinkt, waarna de ambtenaar je op een autoritair toontje toesnauwt: "Paske!?"

Alsjeblieft, vriendelijk of zelfs maar beleefd zijn, dat hoort daar niet bij. Dat doen ze wel op deftige terrassen, maar daar worden ze niet naartoe gestuurd. Daar zitten hun officieren.

Die ambtenaren hebben het wel begrepen , voor ons volstaat :"Paske !"Als u inderdaad een portootje lurkt, is er geen vuiltje aan de lucht. Want portootjes zijn in dit land beschermd. Erger zou zijn als je portootje ineens tot "verboden" drug was uitgeroepen . Want roesverwekkende middelen verbieden ze graag, De ANTI DRUG Maffia

Betaald door de drug maffia

Stel je dus voor dat je portootje opeens tot illegale drug is verheven. Wat volgt?

De ambtenaren zullen je niet inlichten, ze lichten jou op en zichzelf in. Ze gaan je portootje besnuffelen alsof het gif betreft. Uw openlijk op het terras van je stamkroeg als een ernstig misdadiger in de boeien slaan. Ze bekijken je alsof je verantwoordelijk bent voor alle port doden. Ze nemen je mee naar hun bureau ondervragen je over uw relatie, uw ouders, uw lief , uw vrienden en iedereen die jij noemt krijgt bezoek van een gerechtelijk ambtenaar. Ze zullen jou ook thuis bezoeken, om dat huis en zijn inwoners vakkundig te slopen . Als ze je voorraadje porto-van-goede-jaren vinden, zullen ze je beschuldigen van dealen en maffialidmaatschap. Ze zullen je huis al je bezittingen aanslaan .Ze mogen, sommige politiekers van dit land hebben hen dat recht gegeven. Ambtenaren hebben zelf zonen en dochters. Die krijgen met deze toestanden niet te maken. Hun salaris en hun positie stelt hun in staat hun kroost uit de handen van justitie te houden. Wat met het kleine grut gebeurt zal hen een worst wezen. Orde moet er zijn! Dat niemand beweert dat deze discussie abstract is. Er zitten momenteel mensen in de gevangenis voor het roken van een joint. Sommigen met een straf van twee jaar effectief! Ieder mens die nu zijn stem niet verheft is medeverantwoordelijk

En van verboden port wordt men Paranoia

V
verf. 09/01/2007 02:36
81.165.43.*
Een man slaat zijn vrouw

De vrouw een moeder , zoekt hulp bij haar kind

De eerstgeborene de zoon word bedreigd door de man zijn vader

Het kind ziet in wanhoop hoe zijn geliefde moeder er steeds weer onderdoor gaat

Hij voelt de machteloosheid de wanhoop

De zoon wordt puber

Vlucht weg in drugs

De man en vrouw verzoenen zich

Over slaan wordt niet meer gesproken

De dader wordt rap gevonden

Het zijn de drugs

Hij wordt veroordeeld

Hij krijgt levenslang

V
verf. 09/01/2007 02:39
81.165.43.*

Al

40 jaar hoor ik ze roepen

De in javel water gebleekte heren

We zullen overwinnen roepen die heren

Op de podia en in het halfrond

na of ervoor

in hun twaleten

Voor of na hunnen stront

Rap rap

Iets te snuiven

Een slok te drinken

Of iets te inhaleren

Waar na

weer

Een armen Een bruinen een kunsterlaar

Verdwijnt in hun putten

Al 40 jaar hoor ik ze krijsen

WE ZULEN OVERWINEN

Met witte poeders onder hun neuzen

WE ZULLEN HET KWAAD VERDeLGEN

Waarna ze hun rap spoeden

Richting stront gat

Om te snuiven te slokken te inhaleren

De

RIJKS

WACHTEN

te

Verplicht

te snijden

Met hun bransjeleten

In het vlees

Van den armen den bruin den kunsterlaar

Al 40 jaar voeren ze op deze kunsten

Aangestaard door een onderworpen bevolking

Die al lang niet meer weet

Wat goed is of slecht

Die dan zelf de ellende verbijten

Teruggaand naar hun werk

Ze hebben het goed begrepen

Dat dat werken

Hun enige vrijheid belooft

Waarna ze zelf beginnen te kaken op

De armen de bruin de kunstenaar

Vlees verscheurend

Hun vrienden verradend

Die uit hun ogen verdwijnen

In de vergeetputten van dit land

Terwijl de in javel gekuiste heren

Met nog stront aan hun handen

Lekker

Het witte poeder

Van hun lippen

Likken

Waarna ze

Het vlees

Met hun stront handen

Verscheuren

Van den arm den bruin de kunstenaar

verf.serverworks.org

V
verf. 09/01/2007 02:45
81.165.43.*
60tiger jaren.

"BEKEN!!',brulde een man mij toe.

Wat bedoelt u, vroeg ik bedeesd.

"Uw druggebruik" verduidelijkte de man. Hij leek weggelopen uit een Frans detective verhaal. Dikke pens, bretellen en zweet op het voorhoofd. De gezondheidsbrigade. De man had mijn zweem van glimlach bemerkt en reageerde alsof hij persoonlijk beledigd werd. "Verf., lang zul je niet meer lachen " siste hij vol opgekropte woede..

"Breng ze binnen"

Voor mij werd een vriendin binnengesleept waar ik

enige jaren geleden een kortstondige maar hartstochtelijke relatie mee had gehad. Ze zag er afschuwelijk uit. Ondertussen las de bretel een verklaring af. "U hebt samen met des persoon op die dag op dat uur in die omstandigheden drugs gebruikt". Ik had nooit met die persoon op geen enkele dag of datum ooit drugs gebruikt. Want de liefelijke vriendin was de dochter van een kleinburger, en die groep van kinderen van die kleinburgerij hadden mij altijd ver van hun drugsexperimenten gehouden. Ik stamelde " wat hebt U gezegd? JE weet toch dat het niet waar is?. En in mijn onvaste stem, en haar betraande ogen, lag nog een glimp van puberliefde. "Ik heb het niet gewild" sprak ze me toe de lichte zweem van hysterie in haar stem verraadde dat ze uitgeput was. Met de laatste restjes kracht zei ze "ik trek mijn verklaring in ".

Blijkbaar was de betrellenman niet verbaasd. Zo stond ik een tijdje later terug onder de vrije namiddagzon op de keien. Alle zogenaamde deelnemers aan dat druggebruik werden ontlast. Men had mijn vriendin zo onder druk gezet dat ze iedere naam die ze kende op had gegeven in totaal dertig personen werden beschuldigd voor iets, wat ze niet hadden gedaan.

T
tim.n 10/01/2007 12:44
83.83.152.*
dit is inderdaad een negatieve, niet objectieve site.

drugs zijn niet goed, maar er wordt hier geen goed beeld gegeven.

een verslaving is btw nooit de schuld van de drug, maar van de labiliteit van de gebruiker.

K
kenner 09/02/2007 20:41
84.198.9*
Gij gebruikt zeker !

Is labiliteit een schuld dan ?

Ge zult wel eens tot inkeer komen .

A
Alex 22/09/2007 15:15
89.220.11.*
Dus je denkt dat er goede kanten van drugs zijn, nou dacht het niet het lijkt te werken en je kan mischien anderen dingen aanpakken maar dat doe je niet opeigenkracht maar die van de drugs die gaat je leve beheersen en over nemen zo kom je op een automatiese piloot te recht en zo gaat het kwaad tot erger omdat je er op een gegeven moment er afhankelijk van bent en als je dan na lange tijd van gebruik wil stoppen dan krijg je het pas moeilijk en dan moet je je leven na het stoppen helemaal opnieuw aanpakken. heb zelf ook gebruikt en ben er mee gestopt ben nu blij maar moet wel dingen anders gaan doen ik kan alleen zeggen dat je problemen hebt en die wil onder drukken als je drugs gebruikt en eitgenlijk mag je je zelf niet eens want je giet je lichaam maar vol met drugs en mensne denken dat het allemaal maar normaal is en het kan wel ( het kan ook wel helaas wel ja drugs het zo verboden moeten worden) geloof mij nou dat het leve zonder drugs veel leuker is dan met het is namelijk allemaal schijn bedrog

Snelle reactie als

← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |