Wie kan ons helpen ..?
Hallo,
Wie kan ons helpen met raad...
Ik heb mijn zoon reeds 15jaar niet meer gezien door de scheiding en ben zelf terug hertrouwd met een vrouw in duitsland waar ik ook woon.
Ik kreeg onlangs een schrijven van de jeugdrechtbank in Belgie dat mijn zoon in Ruislede verblijft wegen diefstal en vooral het probleem met drugs.
Ik dacht steeds dat mijn zoon in Spanje verbleef met zijn moeder,maar met 12jaar is de jongen terug naar Belgie gekommen en leefde een tijdje bij zijn oma tot die overleden is en ging dan met 15jaar op de dool...
Ik heb mijn zoon reeds bezoekt in Ruislede en vernam dat hij reeds alle drugs heeft genomen en dat vanaf zijn 12 de leefjaar...
Hij heeft reeds een ontwennungskuur van 4 maanden achter zich en is dan gaan lopen.
Terug bij de vrienden met drogen en opnieuw het ganse genomen tot hij terug opgepakt werd,terug in ruislede en daar heeft hij ook onlangs wat gebruikt wat hij eerlijk heeft toegegeven en 14 dagen geleden ging hij op stap met de leefgroep en is dan gaan lopen en weer drugs gebruikt (speed,weet)en ging zich zelf na 2dagen aanmelden wat wel positief was ergens...
Ik heb voor de jongen naar duitsland te halen,weg van de vrienden MAAR ik heb nog 3 kinderen thuis en heb een zaak en een huis en ben bang dat hij verder doet met drugs wat mijn familie dan in gevaar brengt...
Wie heeft ervaring hiermee en zal ik de jongen een kans geven of is het hopeloos !!!
Een reaktie zou ik zeer op prijs stellen,een hopelose vader.
Beste Luc,
Persoonlijk vind ik het geen slecht idee dat je de jongen naar Duitsland wilt halen, dat is eigenlijk de eerste goede stap die je kan nemen met iemand die verslaafd is en dat is hem ver uit de buurt van zijn vertrouwde drugmilieu halen.Het zou dan wel goed zijn hem eerst lichaamlijk te laten ontwennen, hier ofwel in Duitsland.
Een leuke thuis , aandacht en genegenheid , dan is er zeker een kans op slagen
:>
Hallo Noman,
Bedankt voor de reaktie,mijn zoon is 17 jaar en verblijft reeds 3 maanden in Ruislede en heeft 2 maal gebruikt in die tijd helaas...
Hij onderging reeds een ontwenningskuur voor de periode van 4maanden en ging dan lopen omdat het hem veel te zwaar was...
Helaas terug op de dool en gebruik van drugs tot opname in Ruislede,ik wil hem nu niet direct dwingen tot een ontwennungskuur want dat ziet hij niet zo zitten omdat hij reeds zoveel opgesloten geworden is de laatste jaren...
Denkt U dat de mogelijkheid bestaat als hij in de nieuwe omgeving komt het zo geregeld krijgt met gesprekken ,aandacht en genegenheid en begleiding...
Ik kan hem desnoods ook hier in duitsland in een ontwennungskuur onderbrengen maar de jongen spreekt nog geen duits en dat gaat dan ook nog niet.
Ik geef de hoop niet op want met 17 begint het leven eerst maar.
wijnegem.
Je moet de hoop zeker niet opgeven bij een 17 jarige , ikzelf ben harddrugsverslaafd geweest van mijn 13 tot mijn 23ste , de verandering van omgeving en iemand ontmoeten die om me gaf heeft mijn leven gered ,zelf heb ik nu een heel normaal leven met mijn gezinnetje en is het drugverleden reeds lang achter de rug.Probeer voor je zoon een nuttige bezigheid of hobby te vinden, iets wat hij echt plezant vind zodat hij daar zijn tijd en passie in kan steken.
Praat hem veel moed en zelfvertrouwen in en laat hem voelen dat je hem belangrijk vind (ik weet zeker dat dat zo is)en zeg hem dat je fier op hem bent als hij het goed doet.
Veel praten kan nooit geen kwaad.
Hallo Luc,
Hier nog even een reactie van mij, erg wat je allemaal meemaakt, misschien is het erg goed dat je je zoon naar Duitsland haalt, het is het belangrijkste dat hij bij die z.g.n Vrienden uit de buurt blijft, al lijkt het mij heel erg moeilijk , ook omdat je een gezin hebt, en lang geen contact met hem hebt gehad,jullie moeten weer een band krijgen, en je zult heel veel geduld met hem moeten hebben,graag wil ik je heel veel wijsheid en kracht toewensen,
Groeten Thea
hallo luc,ik vond het heel moedig dat je je verhaal schreef.Het is een heel probleem kinderen zien aftakelen door drugs.Mijn schoonzus is 24 zwaar verslaafd aan medicatie,soft en harddrugs.Ook wij willen haar helpen maar stuiten tegen veel tegenwind.Niemand wil of kan ons helpen.Moeten wij als familie haar dan opgeven.wij begrijpen je situatie heel goed ook wij voelen ons in ons geval machteloos.Ik hoop voor jouw dat je eruit raakt en je zoon kan redden. vriendelijke groetjes