druginfo forum

https://http://users.pandora.be/druginfo/
L
Linda 15/10/2004 09:06
213.224.205*

mijn zoon (16) gebruikt drugs !

Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat mijn zoon (16) drugs gebruikt. Het is dan wel wiet, voor veel mensen een onschuldige drug, maar ik zie het als een mogelijk begin voor andere drugs.

Kan iemand mij een tip geven hoe ik hem kan overtuigen te stoppen hiermee? Ik ben bang het tegenovergestelde effect te bereiken en heb het daarom ook nog niet met hem besproken.

Alvast bedankt.

Linda - Wed Oct 6 11:54:15 MEST 2004

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Wietje 15/10/2004 09:07
213.224.205*
Linda,

het is niet omdat jouw zoon weed rookt dat hij zal overstappen naar zwaardere drugs.

(Alcohol is een zwaardere drug dan weed trouwens)

het hangt allemaal af van zijn vriendenkring, en als je hem hardhandig zal aanpakken over zijn weedgebruik zal dit nogal eens tegenovergesteld effect kunnen hebben

wat je moet doen is:

1. informatie zoeken uit objectieve bron ( http://www.drugsbase.nl ) zodat je niet met leugens moet argumenteren (zoals mijn moeder dat deed, en nog altijd eigenlijk...)

2. praten erover, regels opstellen

3. zijn vrienden proberen te leren kennen, en hoe je (hard)druggebruikers kunnen herkennen.

wietje - Thu Oct 14 20:49:25 MEST 2004

J
jaja 11/01/2005 13:36
80.126.211*
niet zo zijke

E
els 15/01/2005 13:12
194.78.220.*
idd niet hard handig aanpakken, laat zien dat je hem begrijpt laat hem het uileggen en probeer er rustig over te praten en tot een compromi te komen

L
love-urs 17/05/2006 14:18
24.132.152.*
hey lieve linda ik ben een 24 jarige zusje van een drugsverslaafde broer die onlangs op zijn 26 jarige leeftijd is overleden mede door drugsgebruik geen overdosis gelukkig lieve linda je moet kijken met welke jongens en meiden hij optrekt hoeveel jiontjes hij rokkt en IEDEREEN die zegt WEED is niet verslavend weten echt niet wat verslaving allemaal kan aanrichten.Want ook weed is niet de oplossing om je fijn te voelen en daar gaat het toch allemaal om waarom gebruik je vaak drugs niet omdat je het zo lekker vind wil ook niet elke dag sla eten toch dus omdat je er rustiger of juist agressiever of juist blijer door voelt kijk na je zoon hoe gaat het op school spijbelt ie vaak anze vanuit daaruit kun je gaan opmaken linda of je zoon een probleem heeft of niet maar 1 ding linda Val hem niet aan want dan duw je hem juist van je af en je moet hem juist na je toe trekken om iemand te kunnen helpen met een verslaving hoop dat ik je iest geholpen heb bven dan wel 24 jaar maar zit en eer nog steeds midden in want loslaten kan ik het nooit dus lieve jongeren echt geloof me uitproberen is niet moeilijk maar stop zeggen tegen je zelf en na je zelf kijken dat is pas moeilijk als je jong bent en vrienden heb die ook meegaan in die lol wat later echt geen lol meer aan is veel liefd love-urs

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |